Presentation av Amanda och bloggen!

Hej och välkommen!
 
Mitt namn är Amanda och jag är studerande vid Högskolan i Skövde. Jag tycker om att följa serier, anime, spela hejdlöst med dator- & tv-spel och självklart bordsspel också! Jag är en kreativ själv som skriver mycket, målar, spelar piano och annat. Tillsammans med min sambo avnjuter jag en hel del mat som tyvärr inte alla får se eller smaka. Med denna bloggen ska dock alla få chansen att pröva den mat jag lagar. Så; saknar du inspiration till veckans matlista eller vill testa nya maträtter? Då har du hittat rätt!
 
Denna bloggen kommer färgas av mitt tycke och åsikter gällande mat.
Jag handlar mycket ekologiskt, kravmärkt och säsongsbaserat. Här kommer det finnas plats både för blodiga biffar (självklart av svenskt kött) och för vegetariska rätter. Denna bloggen är och ska fortsätta vara fri från vikthets, bantningstips, dieter m.m. Vänligen respektera detta även i kommentarsfältet! 
 
Tanken är att det ska finnas variation på rätterna.
Trots att vardagsmaten kommer dominera här, kommer det även varvas med någon dessert, förrätt eller finare maträtt eller något helt annat som inte alls kanske tillhör vardagen. Det kommer vara mycket billig mat, och enkel mat. Det kommer också vara långkok till helgen och t.o.m halvfabrikat då och då ;) 
 
Detta är inte en receptblogg!
Tanken här är för det mesta att visa bilder och ge inspiration eller ett sug efter just den maträtten. Kanske hade en glömt bort den eller inte ens tänkt på att den insisterade? Men jag kommer inte skriva exakta mått då det alltid beror på smak, hur många portioner som skall göras med mer. Jag skriver oftast basen i maträtten och rubriken för varje inlägg refererar till ingredienserna. Det går alltid att fråga i kommentaren om en undrar eller saknar något! :) Jag lagar aldrig mat efter recept, mina smaklökar och fantasin guidar mig! Därför tycker jag receptsamlingar ofta är överflödiga, men bilder är ju alltid kul att kolla på.
 
Ja, var nog allt. 
Enjoy!
 

Kommentera här: